14 Aralık 2012 Cuma



 Clint Eastwood'un oyunculugunu zaten biliyoruz, ama adamin yonettigi filmlerin hepsi birbirinden iyi .

En son  izledigim filmine gelince  ' Mystic River'
Iki  cumle?!  ile ozetleyecegim :
Vay Anasini ! ve  ' Fucking  Sick Bitches !!' :))

Sinir oldum filmi izlerken...
Biri,senelerdir beraber oldugu adami taniyamayan,korkak,irdelemeyen ' Bitch'
digeri ise
 kocasinin haltlarina mazaret uyduran ve
 onu, yaptiklarini 'yapmasi' gerektigine razi eden  Bitch !  :D

Hani ileri gidip kufur edecegim...o yuzden konuyu soyle hafiften bir degistireyim diyorum.

Hep,evlatlarin annelerine karsi nasil olmasi gerektigi  ya da annenin cocuklari icin neler yaptigi yazilip cizilir de,annelerin neler yapmasi gerektigine hic deginilmez.
.
Mesela,
Bir anne
cocuguna
her zaman onun yaninda oldugunu hissettirmelidir hatta soylemelidir :
Cocugumuzun her yaptigini her istedigini onaylayamayiz.Hatta onaylanmamasi gereken seyler de vardir,ozellikle de ona zarar gelecekse..bu apayri birsey.
Ama kendi hirslarina cocugunu alet etmemeli bir anne.

Hayatindaki secimlerle ilgili elestirmemeli,
Yonlendirmeye calismakla yonetmeye calismanin arasindaki farki gozetmeli.

Artik yetiskin olmus  cocugunuza? hata yaptigi zaman -ben sana soylemistim boyle olacagini  demek manasizdir, sirtini sivazlayip kirilan parcalarini yerden toplamak dururken.

Oyle saniyorum ki
 -Seni Seviyorum diye belirtmekten ziyade ,
 ne yaparsa yapsin cocugunu sevmeye devam edecek bir anne oldugunuzu hissettirmek daha onemli.

Ben tum bunlarin hepsini yapamiyorum bir anne olarak
cunku
ben de hergun yeni birseyler ogreniyorum,
ogrendikce de
 yapmaya ya da yapmamaya cabaliyorum,elimden geldigi kadar.

Anneligin ABC'sini yazmaya niyetim yok
 ama
Annelik
-sen iyi olursan seni seviyorum'demek degil
-sen ne olursan ol seni seviyorum  diyebilmektir.


Eh saat gec olmus,yatalim bari...